ALKOSS, JÁTSSZ, TANULJ!

OVIS ÖTLETEK

OVIS ÖTLETEK

KÖLTŐK ÉS VERSEK ÜNNEPE

2021. április 11. - G.a.b.i.

1964 óta minden év április 11-én, József Attila születésnapján ünnepeljük a Magyar költészet napját.

Szívügyem az irodalom megismertetése már az egészen kicsi gyerekekkel; majd nagyobb korban az olvasás, hogy a most felnövekvő generáció is szeresse majd a könyveket. Ezért a Költészet napja alkalmából összegyűjtöttem József Attila néhány gyerekeknek és gyerekekhez is szóló versét. Olvassátok, nézzétek, hallgassátok együtt ti is kicsi vagy nagyobb gyerekekkel.

További képes verseket magyar költőktől és íróktól ide kattintva találtok:
https://ovisotletek.blog.hu/tags/vers

2021-04-11_magyar_kolteszet_napja.jpg

 

József Attila: Altató - A vers animációba ágyazva...Esti mesének is tökéletes :-)

 

József Attila: Kertész leszek

Kertész leszek, fát nevelek,
kelő nappal én is kelek,
nem törődök semmi mással,
csak a beojtott virággal.

Minden beojtott virágom
kedvesem lesz virágáron,
ha csalán lesz, azt se bánom,
igaz lesz majd a virágom.

Tejet iszok és pipázok,
jóhíremre jól vigyázok,
nem ér engem veszedelem,
magamat is elültetem.

Kell ez nagyon, igen nagyon,
napkeleten, napnyugaton –
ha már elpusztul a világ,
legyen a sírjára virág.

 

József Attila: Dalocska (részlet)

Énekeljünk –
haja ha !
Bömbölődjünk –
böm-böm-böm!
Susogjunk,
hogy sususu –
üss egyet a
hátamba!

süti beállítások módosítása